Migdały pomogą w walce z nadwagą, depresją i innymi schorzeniami

Migdały są niezwykle doceniane przez dietetyków oraz lekarzy. Jaki jest ich fenomen? Z pewnością duża liczba wartości odżywczych, przede wszystkim prozdrowotnych. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że są naturalnym sposobem na pozbycie się mdłości oraz zgagi. Są zalecane także osobom będącym na diecie redukcyjnej, ponieważ zahamowują impulsywne napady głodu. Zapobiegają także wielu schorzeniom m.in. cukrzycy, miażdżycy i depresji.

Migdały w walce ze zbędnymi kilogramami

Mimo, że migdały są kaloryczne, a także zawierają dużo tłuszczu, są pomocne podczas odchudzania. Zawarte w nich niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe zapobiegają odkładaniu się tkanki tłuszczowej oraz regulują metabolizm. Ponadto dostarczają spore ilości błonnika pokarmowego, który na długi czas napełnia żołądek. Skutkuje to brakiem napadów głodu. Należy jednak pamiętać, żeby spożywać migdały z umiarem. Lepiej, jeśli zdecydujemy się na zjedzenie kilku każdego dnia, niż raz w tygodniu zajadając się całym opakowaniem. Spożywanie nadmiernej ilości może skutkować nadwagą, a także zaparciami, ze względu na sporą zawartość tłuszczu. Sprawdzoną metodą na odchudzanie jest także żucie 2-3 migdałów, które hamuje impulsywne napady głodu.

Jesienna depresja? Sięgnij po migdały!

Migdały doskonale radzą sobie ze stresem oraz stanami depresyjnymi. Dzieje się tak ze względu na zawarte w nich składniki. Witaminy z grupy B oraz NNKT poprawiają koncentrację i pamięć, wspomagają pracę układu nerwowego i działają jak naturalne antydepresanty. Z tego względu są szczególnie polecane osobom żyjącym w ciągłym stresie. Jeśli widzisz, że Twój nastrój spada, sięgnij po migdały i zapomnij o kolejnych tabletkach.

Migdały złagodzą nudności zgagę w okresie ciąży

Jeśli jesteś w gronie przyszłych mam, w Twojej diecie powinno znaleźć się miejsce dla migdałów. Zawierają kwas foliowy, niezbędny do prawidłowego rozwoju dziecka. Jednak na tym nie kończą się ich zalety. Doskonale radzą sobie w walce z nudnościami oraz zgagą, która często pojawia się w drugim oraz trzecim trymestrze. Migdały nie tylko wpływają na zobojętnienie kwasów żołądkowych, ale również łagodzą pieczenie. 

Migdały polecane sportowcom i wegetarianom

Migdały zajmują zaszczytne drugie miejsce (po orzechach ziemnych) wśród najbogatszych źródeł białka orzechowców. Zawierają więcej protein niż znaczna część roślin strączkowych. Zatem, osoby będące na diecie wegańskiej lub wegetariańskiej powinny dodać je do swojego menu. Dodatkowo znajduje się w nich sporo argininy, czyli aminokwasu, poprawiającego wydolność mięśni. Z tego względu są dobre także dla sportowców.

Zdjęcie od freepik - pl.freepik.com